Træningsprogrammer

Træningsprogrammerne nedenfor er tænkt som et hjælpemiddel for forbundets løftere og trænere samt inspiration til personer, som er nysgerrige på, hvorledes træning inden for Styrkeløft blandt andet kan tilrettelægges.

Inden du starter op på et af programmerne, anbefaler vi dig at læse Brugervejledningen for træningsprogrammer i DSF for at sikre forståelsen for, hvorledes programmerne benyttes. Derudover er det vigtigt, at du er realistisk omkring egne evner, færdigheder og tid til rådighed for dels at undgå skader og dels at sikre, du bliver udfordret i en grad, der passer til dig fysisk og mentalt.

Skulle du have spørgsmål til programmerne, anbefaler vi dig at tage en snak med en af de mange dygtige trænere, som findes rundt om i klubberne under DSF.

God træning

Brugervejledning for træningsprogrammer i DSF

Excel (xlsx) filer til download. Klik på filnavnet for at starte download

01. Post Lockdown-Program 6 uger 3-4 træningspas per uge
02. Nybegynder 8 uger med 3 træningspas per uge
03. 8 ugers grundtræning 3 træningspas per uge
04. Klassisk 9 ugers stævneprogram 4 træningspas per uge
05. Udstyr 9 ugers stævneprogram 3 træningspas per uge